De dagen samengevat - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stella Zwaag - WaarBenJij.nu De dagen samengevat - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stella Zwaag - WaarBenJij.nu

De dagen samengevat

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

10 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Deze update is een korte samenvatting van wat gebeurtenissen. Ik zal later nog meer updaten per dag wat ik heb gedaan. Op dit moment ben ik nog een beetje ziekjes, gister halve dag op bed gelegen voor we de wedstrijd gingen kijken. Voor de rest heb ik veel leuke dingen meegemaakt. We zijn ondertussen al een stuk verder en hebben al bijna de hele vloer van het klaslokaal gestord zodat de kinderen die daar les gaan krijgen geen moddervoeten krijgen zodra het regent. Bij het weeshuis hebben we lekker geschuurd en geschilderd wat soms erg frustrerend is omdat de Kenianen iets anders dan ons zijn ingesteld en niet overal even effcient mee zjin of even duidelijk. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier en krijg elke dag meer voldoening van ons werk, vooral op de school omdat de leraren enzo hun dankbaarheid graag tonen. Ik heb ook al een dag keukendienst achter de rug waarbij we lekker mee mochten als enige groepje (we zijn in groepen ingedeeld, 3 groepen per dag naar de school, drie groepen per dag naar het weeshuis en een groep met keukendienst) naar een boerdrij mochten, de ''gardens'', waar we veel geleerd hebben over het platteland hier in de omgeveing en we hebben op de terugweg ook nog echte Keniaanse soep gegeten met vers vlees en boullion. Deze dag zijn we nog overvallen door de kinderen op het terrein (mijn groepje dus Yannick Rowan en ik) wat best heftig was. Ze trokken allemaal aan je haar, kleding en weet ik veel wat nog meer en de directrice moest ons komen helpen om weg te komen. Nadat Rowan en ik 'gered' waren gingen we Yannick zoeken die we niet meer zagen totdat ij met zijn hoofd weer boven kwam en toen ging de directrice de kinderen met een stok wegjagen. Ze heeft niemand hoeven slaan maar de kinderen gingen zeker niet makkelijk weg. Over deze stok gesproken, het is hier zo dat kinderen op school gestraft worden door stokslagen, ik vind dit zelf best heftig. Een aantal mensen had met deze strafgevers gepraat en zeiden dat ze de kinderen zeker niet met plezier slaan maar dat het zo is en bij de cultuur hoort.
Bij het weeshuis is ook een klein hutje te vinden waar 7 mensen in wonen (wat natuurlijk niet menselijk is) dit soort dingen vind ik raar en onwerkelijk om te zien, maar ja het gaat hier nou een maal zo. Het is moelijk om dat dan zo te zeggen maar je kunt moeilijk elk persoon die je ziet helpen. We zijn bijvoorbeeld ook naar de sloppenwijken geweest waar je dit meer voorkomt. Hier lag allemaal afval op de grond en kinderen liepen op blote voeten rond.
Op Zondag ginngen we naar de kerk en daarna ging ik met nog drie anderen naar de haarsalon waar we vlechtjes hebben laten zetten, dit is echt heel vet geworden, het nadeel was wel dat we daar 9,5 uur hebben moeten zitten.
Morgen gaan we allemaal naar gastgezinnen in tweetallen of drietallen (ik ga gezellig met Maaike) voor twee nachten.
Kortom ik heb al veel beleefd. Dit is een korte samenvatting en zal nog uitgebreider updaten zodra ik de kans krijg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stella

Hallo allemaal! Ik ben Stella en ga deze zomer met 21 jongeren en 2 begeleiders een reis maken naar Nyeri, Kenia. Ik ben zelf 17 jaar, ik woon in Zwolle en doe nu 4vwo. In Nyeri gaan wij vrijwilligerswerk doen zoals helpen met het renoveren/afwerken/bouwen van een weeshuis en lesjes te geven op een lokale school. Voor deze reis moesten wij zelf €750,- ophalen om voorzieningen die wij voor vrijwilligerswerk gebruiken te financieren, daarnaast hebben we een eigen bijdrage moeten leveren en hebben we ook een gedeelte gesubsidieerd gekregen van de overheid. Om deze subsidie te verkrijgen moeten we een aantal extra dingen doen (wat zeker niet onbelangrijk is) zoals 100 enquêtes afnemen voor en na de reis en hier behoort ook deze blog bij die wij de hele vakantie bij gaan houden zodat jullie weten wat wij elke dag nou precies doen. Ik hoop dat jullie mij gaan volgen en het leuk vinden om te lezen wat wij allemaal in Nyeri doen.

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 4475

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia, Nyeri

Landen bezocht: