Keukendienst - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stella Zwaag - WaarBenJij.nu Keukendienst - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stella Zwaag - WaarBenJij.nu

Keukendienst

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

03 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Vandaag hadden we keukendienst. De meeste tijd van deze dag hadden we gestoken in het sorteren van de rijst, wel 4 uur lang. Dit werk is best geestdodend en dan ook nog eens te bedenken dat de mensen van de keuken dit elke dag moeten doen voor 6 uur lang omdat ze dan ook niet eens meer onze hulp hebben. Na dit geestdodende werkje zijn we met Rachel en Rose (de 'reisleiders') naar de Gardens geweest wat we als enige groepje gedaan hebben. Het is daar werkelijk prachtig, een heel mooi uitzicht en de mooie akkers waar ze allerlei groentes verbouwen. Op de terugweg hebben we echte Afrikaanse soep gekregen, bouillon met gekookt vlees direct van het bot gesneden en zout, echt verrukkelijk. Toen we weer eenmaal terug waren, hebben nog een beetje geholpen in de keuken en gekeken he de schoolkinderen hun lunch kregen. Daarna hadden we nog even een kijkje genomen op het sportveld toen de schoolkinderen pauze hadden. Dit was een bijzondere ervaring laat ik maar zeggen, de kinderen bestormden ons als het waren en er werd aan ons haar getrokken aan onze kleding getrokken en wat allemaal nog meer. Gelukkig werden door een lerares PX 'gered', ze pakte een stok en joeg de kinderen weg. Yannick konden we niet meer zien en opeens kwam zijn hoofd boven de kinderen uit en het bleek dus dat hij zo'n beetje was omgevallen en PX redde hem. Het was zeker een geslaagde dag met mooie ervaringen.

Stella

Hallo allemaal! Ik ben Stella en ga deze zomer met 21 jongeren en 2 begeleiders een reis maken naar Nyeri, Kenia. Ik ben zelf 17 jaar, ik woon in Zwolle en doe nu 4vwo. In Nyeri gaan wij vrijwilligerswerk doen zoals helpen met het renoveren/afwerken/bouwen van een weeshuis en lesjes te geven op een lokale school. Voor deze reis moesten wij zelf €750,- ophalen om voorzieningen die wij voor vrijwilligerswerk gebruiken te financieren, daarnaast hebben we een eigen bijdrage moeten leveren en hebben we ook een gedeelte gesubsidieerd gekregen van de overheid. Om deze subsidie te verkrijgen moeten we een aantal extra dingen doen (wat zeker niet onbelangrijk is) zoals 100 enquêtes afnemen voor en na de reis en hier behoort ook deze blog bij die wij de hele vakantie bij gaan houden zodat jullie weten wat wij elke dag nou precies doen. Ik hoop dat jullie mij gaan volgen en het leuk vinden om te lezen wat wij allemaal in Nyeri doen.

Actief sinds 09 Juni 2014