de reis naar Nyeri - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stella Zwaag - WaarBenJij.nu de reis naar Nyeri - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Stella Zwaag - WaarBenJij.nu

de reis naar Nyeri

Door: Stella

Blijf op de hoogte en volg Stella

01 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

BLOG
De reis naar Nyeri
Zondagochtend gingen we om half acht op weg naar schiphol. Op schiphol zagen we iedereen al snel staan bij de incheckbalie waar we hadden afgesproken. Nadat iedereen zijn of haar tas had gesealed die dat wou konden we afscheid nemen van iedereen en gingen we inchecken. De gehele reis was super chill, in beide vliegtuigen (die van Amsterdam naar Istanbul en die van Istanbul naar Nairobi) zaten schermpjes ingebouwd. Bij het tweede vliegtuig konden daar heerlijk een film oid op kijken. Om 00.45 uur kwamen we zo ongeveer aan in Nairobi. Iedereen ging zijn tas van de band halen maar er bleken 4 backpacks en een gitaar in Istanbul achter te zijn gebleven.we hebben vervolgens tot een uur of 2 gewacht tot we te horen kregen dat de bagage er de volgende ochtend alsnog zou zijn.
Vervolgens gingen we onze tassen enzo boven op de matatu leggen en met z'n allen in het busje proppen. Na een half uurtje kwamen we in onze hostel aan waar we heerlijk geslapen hebben. Op maandagochtend heeft het merendeel en lekker snel gedoucht en hebben we om 11.00 uur lekker ontbeten. Om 12.00 uur stonden onze matatu's en een busje voor de bagage klaar om ons naar Nyeri te brengen. Net voor we daar weggingen kwamen gelukkig de vermiste bagage binnen. Het was een lange en krappe reis naar Nyeri met weinig beenruimte maar veel om buiten te zien door de raampjes van de matatu. Eenmaal aangekomen op de bestemming in Nyeri werden we watm onthaalt door de mensen van de school. We moesten meteen naar de eetzaal om brood en thee en ei te eten. Daarna gingen we even onze kamer inrichten en een kijkje nemen op het terrein. Na het avondeten hebben we heerlijk kunnen slapen na een leuke avond met spelletjes spelen. De bedden vielen totaal niet tegen de volgende ochtend op dinsdag begon het echt! We hebben eerst heerlijk ontbeten om 9.00 uur waarna we nog de uitgebreide tour rond het terrein kregen. Hierna hebben we nog even kunnen genieten van een potje voetbal met twee schooljongens die we tegenkwamen net naast het terrein. In de middag zijn we naar de "stad" gegaan en hebben we ons uitermate vermaakt. Zo hebben we even keniaanse simkaarten gehaald en shillings gepind en een kijkje genomen in de lokale supermarkt en natuurlijk van de uiterste chaos genoten. Terwijl we rondliepen werd je Door allemaal mensen aangesproken die of eten of geld van je willen of die willen dat je iets van je koopt. Ik ben onder andere ook Door een rondom man geknuffeld die mij heel bijzonder vond. Daarna moesten we onze matatu weer vinden die ons weer naar de school zou brengen. Toen we terug waren werden we warm onthaald Door een slaapzaal vol zingende kinderen die ons welkom heetten. Zometeen gaan we avondeten en ik ben erg benieuwd hoe alles verder verloopt nu er ook kinderen op het terrein zijn. Kortom we hebben al veel meegemaakt maar er gaat ook nog veel meer gebeuren! :)

• 01 Juli 2014 - 17:15

Maaike:

Super leuk!! X

Stella

Hallo allemaal! Ik ben Stella en ga deze zomer met 21 jongeren en 2 begeleiders een reis maken naar Nyeri, Kenia. Ik ben zelf 17 jaar, ik woon in Zwolle en doe nu 4vwo. In Nyeri gaan wij vrijwilligerswerk doen zoals helpen met het renoveren/afwerken/bouwen van een weeshuis en lesjes te geven op een lokale school. Voor deze reis moesten wij zelf €750,- ophalen om voorzieningen die wij voor vrijwilligerswerk gebruiken te financieren, daarnaast hebben we een eigen bijdrage moeten leveren en hebben we ook een gedeelte gesubsidieerd gekregen van de overheid. Om deze subsidie te verkrijgen moeten we een aantal extra dingen doen (wat zeker niet onbelangrijk is) zoals 100 enquêtes afnemen voor en na de reis en hier behoort ook deze blog bij die wij de hele vakantie bij gaan houden zodat jullie weten wat wij elke dag nou precies doen. Ik hoop dat jullie mij gaan volgen en het leuk vinden om te lezen wat wij allemaal in Nyeri doen.

Actief sinds 09 Juni 2014